Αφού κάναμε μια πρώτη ανάλυση στα φαβορί και τα λιγότερο φαβορί του διαγωνισμού, ήρθε η ώρα να κάνουμε και μια πρώτη ανάλυση στο τί χρειάζεται ένα κομμάτι από άποψη βαθμών και κατάταξης για να κερδίσει τον διαγωνισμό ή έστω να έχει ένα πολύ καλό πλασάρισμα. Το παρόν σύστημα βαθμολόγησης, μια βαθμολογία από κριτικές επιτροπές και άλλη μία από το κοινό, εφαρμόζεται από το 2016 αλλά έχουμε διαθέσιμα και τα στοιχεία για το 2014 και 2015 οπότε έχουμε πέντε συνολικά χρονιές για να βγάλουμε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.
Το να προβλέψει κανείς πού μπορεί να τερματίσει ένα κομμάτι είναι εξαιρετικά δύσκολο και κάνει την διαφορά από τη νίκη στην ήττα. Πολλοί αποφεύγουν να μπουν στη διαδικασία να αναλύσουν σε βάθος, αλλά υπάρχουν πολύτιμα δεδομένα κρυμμένα σε αυτούς τους αριθμούς.
Πάμε να δούμε τα πιο σημαντικά συμπεράσματα. Δεν υπάρχει τραγούδι που να κέρδισει την βαθμολογία των κριτικών επιτροπών ή το τελεβότινγκ και να μην τερμάτισε στο Τοπ-3.
Το πλασάρισμα των 5 νικητήριων κομματιών σε επιτροπές και κοινό ήταν
1ο - 1ο : 2 φορές ( Αυστρία 2014, Πορτογαλία 2017)
2ο - 2ο: 1 φορά (Ουκρανία 2016)
1ο - 3ο: 2 φορές ( Ισραήλ 2018 με πρωτιά σε τελεβότινγκ, Σουηδία 2015 με πρωτιά σε επιτροπές)
Η χρονιά με το πιο αμφίρροπο αποτέλεσμα ήταν το 2016, όπου η Ουκρανία δεν κέρδισε ούτε επιτροπές ούτε κοινό και είχε μόλις 23 πόντους διαφορά από την Αυστραλία.
Η χειρότερη συγκομιδή βαθμών σε κοινό ή επιτροπές που κατάφερε να τερματίσει στο Τοπ-3 ήταν πέρσυ η Αυστρία που ήταν 13η στο τελεβότινγκ!!!
Αξιοσημείωτη η επίδοση της Μολδαβίας το 2017 που τερμάτισε 3η σε κοινό και 8η σε επιτροπές, αλλά πλασαρίστηκε στην 3αδα με σχεδόν όμως double score από την 2η Βουλγαρία!
Η χειρότερη επίδοση που κατάφερε να φέρει πλασάρισμα σε 5αδα ήταν η Ιταλία πέρσυ που ήρθε 17η στις επιτροπές, γγεγονός που κάνει την επίδοση της Αυστρίας το 2018 ακόμη πιο εντυπωσιακή.
Χειρότερες επιδόσεις για κομμάτι που πλασαρίστηκε στην 10αδα ( πλασάρισμα εκτός 20αδας). Έχει συμβεί συνολικά 5 φορές και τις 2 φορές πρωταγωνίστρια ήταν η Πολωνία. Το 2014 με το τότε σύστημα, που ήταν μέσος όρος κριτικών επιτροπών και τελεβότινγκ και μια ενιαία βαθμολογία, τερμάτισε 14η, αλλά με το υπάρχον σύστημα θα είχε τερματίσει 8η αν και οι επιτροπές την κατέταξαν 23η! Το 2016 επανέλαβε τον άθλο και ξανατερμάτισει 8η αν και οι επιτροπές την έβγαλαν 25η!!! Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ο μύθος της πολωνικής διασποράς, που καλά κρατεί αλλά που έξαφανίστηκε τις υπόλοιπες χρονιές.
Η Αυστραλία το 2017 κατάφερε να έρθει 9η παρόλο που πήρε μόλις 2 βαθμούς στο τελεβότινγκ και 25η στην κατάταξη. Πέρισυ, επίσης, ήταν η μοναδικη χρονιά που το φαινόμενο παρουσιάστηκε σε δύο χώρες της 10αδας. Η Σουηδία κατετάγη 7η αν και τερμάτισε 23 στο κοινό ενώ η Δανία ήρθε 7η αν και 21η με τις επιτροπές.
Σημαντικότερο συμπέρασμα όλων: αν δεν εξασφαλίσει ένα κομμάτι πλασάρισμα στο Τοπ-3 και σε κοινό και σε επιτροπές, δεν βλέπει νίκη. Δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα και ο μόνος τρόπος να συμβεί είναι να έχουμε μια χώρα που θα σαρώσει τη μία από τις 2 κατηγορίες και θα σνομπαριστεί στην άλλη. Κρατήστε την παραπάνω πληροφορία για την βραδιά της ψηφοφορίας και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η ανακοίνωσω των βαθμών των κριτικών επιτροπών. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να σπάσει ο άτυπος κανόνας είναι να έχουμε 3-5 χώρες σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, αλλά κάτι τέτοιο σπάνια εως ποτέ δεν συμβαίνει.
Βλέποντας τις φετινές συμμετοχές, κάποια φωτάκια αρχίζουν να τρεμοπαίζουν για κάποια από τα κομμάτια που είναι μεταξύ των φαβορί. Το πρώτο και καλύτερο η Ισλανδία. Ακόμη και αν τερματίσει μέσα στην 3αδα στο τελεβότινγκ, δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπει στην 5αδα αν όχι 10αδα των κριτικών επιτροπών. Θα πρέπει να σαρώσει στο κοινό για να κερδίσει και ακόμη κι εκεί διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Την Ρωσία δύσκολα μπορώ να την φανταστώ σε κάποια από τις δύο 3αδες και ακόμη πιο δύσκολα να τερματίσει κάπου 1η ή 2η. Την Ελβετία την βλέπω άνετα να είναι στο Τοπ-3 του κοινού, αλλάπολύ δύσκολα στις κριτικές επιτροπές.
Το τωρινό σύστημα είναι σαφώς πιο δίκαιο από τα προηγούμενα και απονέμει περισσότερη δικαιοσύνη, δίνοντας σε κάθε κομμάτι την δυνατότητα να πάει καλά αν έχει αποδοχή από τις μεν ή το δε, αλλά δεν γίνεται να κερδίσει κανείς χωρίς ευρεία αποδοχή. Αυτό το τελευταίο έχει επηρεάσει λίγο τον διαγωνισμό με πολλές χώρες να επιμένουν να πάνε συντηρητικά για να μην χάσουν τις επιτροπές και να στέλνουν κομμάτια σχετικά safe.
Σήμερα ανακοινώθηκε και η σειρά εμφάνισης των χωρών στους Ημιτελικούς, κάτι που θα μας απασχολήσει στο επόμενο κομμάτι εδώ στο eurovisionbetsandpieces.
Το να προβλέψει κανείς πού μπορεί να τερματίσει ένα κομμάτι είναι εξαιρετικά δύσκολο και κάνει την διαφορά από τη νίκη στην ήττα. Πολλοί αποφεύγουν να μπουν στη διαδικασία να αναλύσουν σε βάθος, αλλά υπάρχουν πολύτιμα δεδομένα κρυμμένα σε αυτούς τους αριθμούς.
Πάμε να δούμε τα πιο σημαντικά συμπεράσματα. Δεν υπάρχει τραγούδι που να κέρδισει την βαθμολογία των κριτικών επιτροπών ή το τελεβότινγκ και να μην τερμάτισε στο Τοπ-3.
Το πλασάρισμα των 5 νικητήριων κομματιών σε επιτροπές και κοινό ήταν
1ο - 1ο : 2 φορές ( Αυστρία 2014, Πορτογαλία 2017)
2ο - 2ο: 1 φορά (Ουκρανία 2016)
1ο - 3ο: 2 φορές ( Ισραήλ 2018 με πρωτιά σε τελεβότινγκ, Σουηδία 2015 με πρωτιά σε επιτροπές)
Η χρονιά με το πιο αμφίρροπο αποτέλεσμα ήταν το 2016, όπου η Ουκρανία δεν κέρδισε ούτε επιτροπές ούτε κοινό και είχε μόλις 23 πόντους διαφορά από την Αυστραλία.
Η χειρότερη συγκομιδή βαθμών σε κοινό ή επιτροπές που κατάφερε να τερματίσει στο Τοπ-3 ήταν πέρσυ η Αυστρία που ήταν 13η στο τελεβότινγκ!!!
Αξιοσημείωτη η επίδοση της Μολδαβίας το 2017 που τερμάτισε 3η σε κοινό και 8η σε επιτροπές, αλλά πλασαρίστηκε στην 3αδα με σχεδόν όμως double score από την 2η Βουλγαρία!
Η χειρότερη επίδοση που κατάφερε να φέρει πλασάρισμα σε 5αδα ήταν η Ιταλία πέρσυ που ήρθε 17η στις επιτροπές, γγεγονός που κάνει την επίδοση της Αυστρίας το 2018 ακόμη πιο εντυπωσιακή.
Χειρότερες επιδόσεις για κομμάτι που πλασαρίστηκε στην 10αδα ( πλασάρισμα εκτός 20αδας). Έχει συμβεί συνολικά 5 φορές και τις 2 φορές πρωταγωνίστρια ήταν η Πολωνία. Το 2014 με το τότε σύστημα, που ήταν μέσος όρος κριτικών επιτροπών και τελεβότινγκ και μια ενιαία βαθμολογία, τερμάτισε 14η, αλλά με το υπάρχον σύστημα θα είχε τερματίσει 8η αν και οι επιτροπές την κατέταξαν 23η! Το 2016 επανέλαβε τον άθλο και ξανατερμάτισει 8η αν και οι επιτροπές την έβγαλαν 25η!!! Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ο μύθος της πολωνικής διασποράς, που καλά κρατεί αλλά που έξαφανίστηκε τις υπόλοιπες χρονιές.
Η Αυστραλία το 2017 κατάφερε να έρθει 9η παρόλο που πήρε μόλις 2 βαθμούς στο τελεβότινγκ και 25η στην κατάταξη. Πέρισυ, επίσης, ήταν η μοναδικη χρονιά που το φαινόμενο παρουσιάστηκε σε δύο χώρες της 10αδας. Η Σουηδία κατετάγη 7η αν και τερμάτισε 23 στο κοινό ενώ η Δανία ήρθε 7η αν και 21η με τις επιτροπές.
Σημαντικότερο συμπέρασμα όλων: αν δεν εξασφαλίσει ένα κομμάτι πλασάρισμα στο Τοπ-3 και σε κοινό και σε επιτροπές, δεν βλέπει νίκη. Δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα και ο μόνος τρόπος να συμβεί είναι να έχουμε μια χώρα που θα σαρώσει τη μία από τις 2 κατηγορίες και θα σνομπαριστεί στην άλλη. Κρατήστε την παραπάνω πληροφορία για την βραδιά της ψηφοφορίας και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η ανακοίνωσω των βαθμών των κριτικών επιτροπών. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να σπάσει ο άτυπος κανόνας είναι να έχουμε 3-5 χώρες σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, αλλά κάτι τέτοιο σπάνια εως ποτέ δεν συμβαίνει.
Βλέποντας τις φετινές συμμετοχές, κάποια φωτάκια αρχίζουν να τρεμοπαίζουν για κάποια από τα κομμάτια που είναι μεταξύ των φαβορί. Το πρώτο και καλύτερο η Ισλανδία. Ακόμη και αν τερματίσει μέσα στην 3αδα στο τελεβότινγκ, δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπει στην 5αδα αν όχι 10αδα των κριτικών επιτροπών. Θα πρέπει να σαρώσει στο κοινό για να κερδίσει και ακόμη κι εκεί διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Την Ρωσία δύσκολα μπορώ να την φανταστώ σε κάποια από τις δύο 3αδες και ακόμη πιο δύσκολα να τερματίσει κάπου 1η ή 2η. Την Ελβετία την βλέπω άνετα να είναι στο Τοπ-3 του κοινού, αλλάπολύ δύσκολα στις κριτικές επιτροπές.
Το τωρινό σύστημα είναι σαφώς πιο δίκαιο από τα προηγούμενα και απονέμει περισσότερη δικαιοσύνη, δίνοντας σε κάθε κομμάτι την δυνατότητα να πάει καλά αν έχει αποδοχή από τις μεν ή το δε, αλλά δεν γίνεται να κερδίσει κανείς χωρίς ευρεία αποδοχή. Αυτό το τελευταίο έχει επηρεάσει λίγο τον διαγωνισμό με πολλές χώρες να επιμένουν να πάνε συντηρητικά για να μην χάσουν τις επιτροπές και να στέλνουν κομμάτια σχετικά safe.
Σήμερα ανακοινώθηκε και η σειρά εμφάνισης των χωρών στους Ημιτελικούς, κάτι που θα μας απασχολήσει στο επόμενο κομμάτι εδώ στο eurovisionbetsandpieces.
No comments:
Post a Comment