Sunday, 31 March 2019

Eurovision 2019: The rest of the field

Αφού είδαμε τα μεγάλα φαβορί της φετινής χρονιάς, ας περάσουμε στις χώρες που βρίσκονται ένα βήμα πιο πίσω, αλλά που διατηρούν κάποιες ελπίδες για τη νίκη ή ένα καλό πλασάρισμα. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια σχετικά με το eurovisionbetsandpieces.blogspot.com. Η ανταπόκρισή σας ήταν παραπάνω από θετική.




Ιταλία 15.00

Ο γρίφος του διαγωνισμού τα τελευταία χρόνια. Είναι η μόνη χώρα από τις Big-5, που λόγω του φεστιβάλ του Σαν Ρέμο, στέλνει σταθερά αξιόλογες συμμετοχές που έχουν καλά πλασαρίσματα, αλλά ακριβώς επειδή εμφανίζονται μόνο στον τελικό, είναι δύσκολο να τα ζυγίσεις ως κομμάτια. Το 2015, έχοντας ποντάρει για νίκη αποκλειστικά σε Σουηδία και κάλυψη σε Ρωσία, πραγματικά ίδρωσα όταν είδα το κομμάτι live στον τελικό μην έχοντας ποντάρει τίποτα πάνω του έστω ως κάλυψη. Τερμάτισε τελικά 3η, όμως κέρδισε το τελεβότινγκ με 80 βαθμούς διαφορά από την 2η Ρωσία.

Το 2017 κατέβαινε ως το μεγάλο φαβορί και ήταν σχεδόν σίγουρη η νίκη της. Όλα αυτά μέχρι τον 1ο ημιτελικό και την εμφάνιση της Πορτογαλίας που έστρεψε τα φώτα πάνω της και πήρε το μομέντουμ. Τελικά όχι μόνο έχασε, αλλά κατόρθωσε να τερματήσει μόλις 6η. Πέρσυ το κομμάτι της πέρασε κάτω από τα ραντάρ με τους ειδήμονες να την έχουν οπουδήποτε μεταξύ 10αδας και 20αδας. Τελικά ήρθε 5η με ένα φανταστικό τελεβότινγκ. Συμπέρασμα είναι ότι δύσκολα μπορεί κανείς να αποκωδικοποιήσει την αποδοχή των ιταλικών κομματιών, που έχουν το μειονέκτημα ότι ακούγονται μόνο για μία φορά.

Φέτος τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά. Στέλνει μια συμμετοχή που δίχασε ελαφρώς την Ιταλία και είναι η προσωπική ιστορία του Mahmood ( το επίθετό του, το μικρό του είναι Alessandro) που μιλάει για τον πατέρα του και για τον λόγο ( Soldi = χρήματα)  που άφησε αυτόν και την μητέρα του όταν ήταν σε παιδική ηλικία. Το κομμάτι δεν είναι καθόλου άσχημο, αλλά έχει και μερικά τρωτά σημεία που δεν μπορεί κάποιος να αγνοήσει.

Η φωνή του Mahmood δεν είναι καθόλου κακή, αλλά το live από το Σαν Ρέμο είναι τουλάχιστον υποτονικό. Επίσης οι επιτροπές είναι αυτές που το έσωσαν στον εθνικό τελικό, έχοντας μέτριες επιδόσεις στο τελεβότiνγκ. Είναι το σοβαρότερο υποψήφιο μαύρο άλογο που μπορεί να έρθει από το πουθενά και να κάνει την έκπληξη. Δεν  μπορώ να το φανταστώ να μένει εκτός 10άδας, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από το τελικό στήσιμο.

Σουηδία 15.50

Η χώρα με τον αρτιότερο εθνικό τελικό που της επιτρέπει να διακρίνεται σχεδόν κάθε χρόνο, αλλά που σαν να έχει μείνει λίγο στον αυτόματο πιλότο στέλνοτας ένα άρτιο τηλεοπτικό, πλην όμως ανάλατο προϊόν. Έχοντας χτίσει το brand της, κάνει περίπατο στις επιτροπές, αλλά στο τελεβότινγκ μπουκώνει. Πέρσυ ήταν 2η με το τέλος της ψηφοφορίας στις επιτροπές με 253 βαθμούς, 41 ολόκληρους μπροστά από το Ισραήλ, για να πάρει μόλις 21 από το κοινό και να τερματίσει 23η εκεί και συνολικά 7η.

Φέτος στέλνει ένα ανάλογα γλυκανάλατο κομμάτι και νομίζω ότι αυτή την φορά δεν την γλιτώνουν ούτε από τις  επιτροπές. Από 2ο φαβορί και τιμές γύρω στο 7.00-8.00 έχει πέσει 5η και η αγορά δείχνει να μην την εμπιστεύεται. Το κομμάτι έχει στοιχεία γκόσπελ, όπως και το περσινό της Αυστρίας που ήρθε 3ο, αλλά χωρίς την αντίστοιχη ένταση και κορύφωση. Σέβομαι την επιρροή των Σουηδών στις επιτροπές και δεν τους ξεγράφω, αλλά θεωρώ ότι μια θέση στο 6-8 είναι το ταβάνι τους. Το να μην τερματίσουν στην 10αδα σε απόδοσεις πάνω από 2.50 - 2.75 έχει αξία, αλλά προς το παρόν δεν προσφέρεται κάπου.

Ισλανδία 16.00

Το κομμάτι που είναι υποψήφιο για talk of the town όταν θα φτάσουμε στις πρόβες. Είναι αρκετός ο ντόρος από μόνος του για να σου φέρει τη νίκη? Η Ισλανδία αποφάσισε φέτος να στείλει μια δυστοπική - μέταλ - ελέκτρο - bdsm - αντικαπιταλιστική συμμετοχή. Τίτλος του κομματιού Hatrid mun sigra = Το μίσος θα επικρατήσει! Το κομμάτι το βρίσκω προσωπικά συμπαθητικό, αλλά έχει δύο μεγάλα θέματα που δε νομίζω ότι θα του επιτρέψουν να διακριθεί, τουλάχιστον με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα.

Το πιο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να δω πώς θα καταφέρει να είναι μέσα στο Τοπ-10 των κριτικών επιτροπών. Αρκούν ένα ή δύο μέλη σε κάθε επιτροπή να το θάψουν και να δυσκολευτεί να μαζέψει βαθμούς. Το άλλο πρόβλημα είναι ότι δύσκολα το βλέπω να είναι πάνω από Τοπ-4 ή Τοπ-5 στο τελεβότινγκ και όπως καταλαβαίνετε τα κουκιά δεν βγαίνουν. Το έκαναν οι Lordi στο παρελθόν, αλλά σε χρονιά που ίσχυε 100% τελεβότινγκ και που το κομμάτι είχε μια ελαφρώς χαβαλέ-αστεία πλευρά. Αν εμφανίσουν το ίδιο κόνσεπτ με αυτό του εθνικού τους τελικού βλέπουν οριακά την 10αδα κατά την γνώμη μου.



Honorable mentions που λέμε και στο χωριό μου στην Αγγλία:

Κύπρος 22.00, Μάλτα 24.00, Πορτογαλία 44.00, Σλοβενία 70.

Κομμάτια που έχουν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία που όμως ακόμη δεν έχουν πείσει για τις δυνατότητές τους. Μπορεί να κάνουν την έκπληξη και να ξεχωρίσουν, αλλά προς το παρόν δεν έχουν δείξει αυτό το κάτι και περιμένουμε να τα δούμε επί σκηνής.

Κατηγορία αγοράζω σήμερα και πουλάω κάποια στιγμή αργότερα κατά την περίοδο των προβών ή πριν τον τελικό:

Ουγγαρία 520 ( επενδύω λίγες μονάδες επάνω της και ελπίζω να προκριθεί στον τελικό, σενάριο καθόλου απίθανο, και πουλάω όταν τότε θα πέσει σε επίπεδα 100-120 πριν τον ορισμό της σειράς εμφάνισης στον τελικό)

Αλβανία 250 ( το ίδιο με την Ουγγαρία. Δύσκολα πάντως θα πέσει κάτω από το 100)

Βέλγιο 130 ( το έχω για ψηλά το Βέλγιο και σε ένα ιδανικό σενάριο μπορεί να πέσει μέχρι και 30-40 οπότε ένα μικρό ρίσκο αξίζει)

Περιμένω να διαβάσω και τις δικές σας σκέψεις και γνώμες στα σχόλια του eurovisionbetsandpieces.blogspot.com

English version coming soon...



2 comments:

  1. Η Ιταλία του 2018 ήταν για εμένα η καλύτερη πρόσφατη στιγμή της (και ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια των τελευταίων ετών) και όμως είχε το ταβάνι της 5ης θέσης. Η φετινή της συμμετοχή μου φαίνεται υποδεέστερη. Θα την έβλεπα στη 10άδα αλλά όχι για 5άδα.

    ReplyDelete
  2. Κάθε χρόνο ένα τραγούδι που παίζεται σχετικά χαμηλά, μπαίνει 5άδα και αφήνει καλά κέρδη σε όποιον το "δει". Ποιο να είναι φέτος αυτό;

    ReplyDelete